woensdag 25 augustus 2010

Vrees het ergste - Linwood Barclay

Thriller.

Op de achterflap: "De ergste dag uit het leven van Tim Blake begint met het bakken van een roerei voor zijn dochter Sydney. Ze logeert de hele zomer bij hem en heeft een vakantiebaantje bij een hotel in de buurt. Wanneer Sydney die dag na haar werk niet thuiskomt, denkt Tim dat ze met vrienden op stap is. Wanneer ze haar mobieltje niet opneemt gaat hij zich zorgen maken. Naarmate de avond verstrijkt neemt zijn onrust toe. En wanneer de manager van het hotel nog nooit van Sydney blijkt te hebben gehoord, raakt hij in paniek."

Na Zonder een woord en Dicht bij huis heeft Barclay weer een top thriller afgeleverd. Waw!
Ik kan alleen maar onderschrijven wat ik al eerder schreef: originele plot, verrassend einde, psychologisch goed onderbouwd, zeer spannend en dit alles overgoten met een sausje humor. Wat nieuw is in dit derde boek is dat er veel actie in zit. Het maakte het boek wel super spannend. En soms maakt de auteur ook een statement om over na te denken.
Ondanks dat het verhaal naar mijn gevoel niet altijd klopte en er geflirt werd met de grenzen van het geloofwaardige krijgt dit boek zijn vijf sterren. Het was immers een ongelooflijk goede leeservaring en daar doen we het toch voor. Barclay, laat je vierde boek maar komen!

Uitg. De Boekerij bv. (2010) - 400 blz. | Oorspr. titel Fear the Worst - vertaling Nienke van der Meulen

1 opmerking:

Riet zei

Het boek spreekt me erg aan dus heb ik het op mijn lijstje gezet. Ik heb van deze schrijver nog nooit wat gelezen maar zie dat jij fan bent.