zondag 14 maart 2010

Wat je niet wilt zien - Steve Mosby

Thriller.

Op de achterflap: "Alex Connor is op de vlucht voor herinneringen aan de dood. Na de zelfmoord van zijn vrouw is hij door Europa gaan reizen, niet in staat zijn oude leven weer op te pakken. Maar als zijn beste vriendin Sarah vermoord wordt en haar lichaam onvindbaar blijkt, keert Alex onmiddellijk terug om haar te zoeken.
Paul Kearney leidt het politieonderzoek. Hij jaagt op een moordenaar die vrouwen ontvoert en ze langzaam leeg laat bloeden. De lichamen worden echter niet altijd gevonden."

Net zoals zijn vorige boek 'Niemand die je hoort', komt ook dit boek weer traag op gang. De eerste helft is niet echt spannend te noemen. Eenmaal het verhaal echter te goei vertrokken is, dendert het wel voort en kan je niet stoppen met lezen.
De plot zit ook nu weer goed in mekaar maar het was wel een moeilijke plot, je moet goed bij de les blijven om te kunnen blijven volgen met al de verschillende personages en gebeurtenissen. Er worden ook zijdelingse verhalen ingeweven en dat bemoeilijkt de zaak. Op het einde pas wordt een en ander duidelijk maar dan ook weer niet alles. Bepaalde zaken blijven open.
De eerste helft van het boek kreeg het boek drie sterren van mij, maar de tweede helft schoot het leesplezier toch wel omhoog, vier sterren dus.

 
Uitgeverij:  A.W. Bruna (2010) - 304 blz. 

Oorspronkelijke titel: Still Bleeding - Vertaling: Hugo Kuipers

2 opmerkingen:

° Huppelmuisje ° zei

piep!
Alles goed daar ?
Ik heb de leeskriebel weer helemaal te pakken, na mijn 3maanden dipje haha :o)

En jij, raak je niet goed op dreef in je nieuwe boek ?
Vanmiddag naar de bib, joepie!

Toedeloe xje van mij

° Huppelmuisje ° zei

Heidi !
Ik voel me zo stom haha, ik heb nu net dit boek gelezen en ik snap er helemaal niks van :)

Als je wil mag je me altijd bijpraten er over.

Véél zonnige groetjes uit Oostende
Britney