maandag 29 juni 2009

Hartendief - Chelsea Cain

Thriller.

Op de achterflap: "In Forest Park is een dood meisje gevonden. Rechercheur Archie Sheridan wordt erbij geroepen. Jaren eerder stond hij ook al over het lijk van een meisje gebogen in dit park, en daarmee begon zijn helse jacht op de extreem gewelddadige seriemoordenares Gretchen Lowell.
Maar Gretchen zou nu veilig achter slot en grendel moeten zitten..."

Net zoals haar vorige boek 'Hartzeer' is ook dit boek (302 blz) een schitterend geschreven thriller! Prachtig! Zoals Cain haar personages weet te typeren en de spanning kan opbouwen. En dan af en toe ook nog een sprankje humor weet te plaatsen. Af en toe had ik wel het gevoel van 'kan dit wel?'. En ja, misschien wel, niet alle mensen zijn even voorspelbaar en beantwoorden aan een maatschappelijk verwacht psychologisch profiel.
Een waar genot om een 'Cain' te lezen, origineel, vlot geschreven en spannend! Laat de volgende maar komen...

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

Met een Cain zit je toch altijd gebakken eh' , ik moet den 2den nog lezen maar altijd uitgeleend eh' zeg !

Véél plezier met je volgende, ik heb daar nog nooit iets van gelezen.
Ik heb mijn Judith Visser al uit, ben nu bezig in S. Thiesler - Huis Van Stilte, komt nog op mijn blog een dezer.

Doei prettige avond nog