zaterdag 4 april 2009

Hartzeer - Chelsea Cain

Detective/thriller.

Op de achterflap: "'Ben je bang?' vraagt Gretchen.
Hoe erg je ook denkt dat het kan zijn ... voor rechercheur Archie Sheridan is het erger. Hij heeft jarenlang gejaagd op Gretchen Lowell, de Beauty Killer, maar toen hij haar bijna had, liep hij in haar val. Ze ontvoerde hem en martelde hem tien dagen lang, en toen heeft ze - niemand weet waarom - hem vrijgelaten en zichzelf aangegeven.
Nu, twee jaar later, is Archie verslaafd aan pijnstillers, vervreemd van zijn gezin en heeft één obsessie: Gretchen.
Ze zit in de cel, maar ze heeft nog steeds de touwtjes in handen. Ze is slim, sexy, wreed en vals; ze is een schoonheid en een morrdenares. Archie moet een nieuwe zaak oplossen en hij heeft haar nodig - zowel om de dader te vangen als om zijn ziel te bevrijden."

Waw, wat een schitterend boek. Hier heb ik weer een schrijfster leren kennen waarvan ik nog veel hoop te horen.
Het is geen boek met spannende plotwendingen maar aan de hand van verschillende verhaallijnen werkt het boek toe naar de wél spannende finale. Het verhaal zit echt ingenieus in mekaar en zo nu en dan komt Cain grappig uit de hoek. Bij de naam Gretchen kreeg ik trouwens een tiroler-gevoel maar de dame is zeker geen lieftallig jodelmeisje.
Ik vond het ook een erg originele thriller. Ik had hem in no-time uit (319 blz). Een echte topper!

1 opmerking:

° Huppelmuisje ° zei

ge leest de pannen van het dak :o)
alé we zitten allebei met een Peter James op schoot, alé ik nadat mijn Stiegje uit is tenminste.

Véél leesplezier !
Slaapwel
Britney

ps: ja het gaat wel een baby van haar minnaar geweest zijn zeker ?!